Musisz TO mieć na swojej stronie www!

By Paulina
Paulina

Posiadanie firmowej strony internetowej staje się już powoli nie tylko rynkowym standardem, ale wręcz koniecznością. Co jednak konkretnie warto na tej stronie umieścić? 


Mamy na swoim koncie dziesiątki stron internetowych małych i większych firm - na podstawie naszych doświadczeń przygotowaliśmy dla Was listę 5 elementów, które absolutnie muszą znaleźć się na każdej stronie www!


1. Kontakt

Numer telefonu i adres e-mail to absolutnie podstawowe informacje, które muszą znaleźć się na Twojej stronie, co najmniej w trzech miejscach:

• sekcja Kontakt - warto umieścić tu również mapkę, by pokazać klientom, gdzie znajduje się Twoje biuro / siedziba / lokal,
• nagłówek i stopka strony - by każdy odwiedzający mógł w każdej łatwo przescrollować do informacji kontaktowych.

Weź pod uwagę, że dokładne dane kontaktowe zależą od specyfiki Twojej działalności. Jeśli świadczysz usługi online albo dojeżdżasz do klienta (elektryk, hydraulik itp.), nie musisz podawać swojego adresu stacjonarnego - ale jest to absolutnie kluczowe jeśli świadczysz usługi w lokalu (np. w przypadku restauracji czy salonów fryzjerskich).


Warto też rozważyć podanie dodatkowych formy kontaktu (np. Whatsapp lub Messanger) jeśli do komunikacji z klientami używasz aplikacji innych niż telefon czy e-mail.


2. Opis firmy pokazujący, co cię wyróżnia

One Unique Pink Paper Boat among Many Ones. Different Paper Ships as Think Different and Creativity Concept

“Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferujemy wysokiej jakości usługi w atrakcyjnej cenie” - czy ten tekst brzmi znajomo? Jeśli tak, to prawdopodobnie dlatego, że w opisie swojej działalności mogłaby go użyć niemal każda firma!


Opisując swoją działalność unikaj ogólników i waty słownej - skup się na tym, co naprawdę Cię wyróżnia na rynku. Napisz konkretnie, czym się zajmujesz i pokaż korzyść, jaka z tego płynie dla klienta!


W zależności od sytuacji, Twoim atutem może być np. doświadczenie w branży, dobra lokalizacja, szeroki zakres usług, krótkie terminy albo konkurencyjne ceny.


3. Zakres usług i cennik

Many different colors

Skoro jesteśmy przy cenach - ważnym elementem strony internetowej firmy może okazać się sekcja z zakresem usług i cennikiem.


Przy podawaniu cen, warto konkretnie określić, czego dotyczy cena, np.:

• hosting dla Twojej domeny już od X zł rocznie
• tłumaczenia przysięgłe z języka niemieckiego - Y zł za stronę tłumaczeniową.

Jeśli cena zależna jest od różnych czynników (np. stopnia skomplikowania usługi), warto podać choćby orientacyjny zakres, aby dać potencjalnemu klientowi wyobrażenie o kosztach, które będzie musiał ponieść, np.:

• sprzątanie domów i biur - od x zł za godzinę,
• farbowanie włosów - już od x zł.

Nawet jeśli nie zdecydujesz się na umieszczenie na swojej stronie internetowej pełnego cennika, zakres oferowanych usług to zdecydowanie wymagany element. Dzięki temu unikniesz np. zapytań o usługi, których nie wykonujesz i zachęcisz do kontaktu osoby zainteresowane dokładnie tym, co masz w ofercie.


4. Zdjęcia przykładowych realizacji

selective focus photography of Crayola crayons

Być może nie jest to punkt obowiązkowy we wszystkich branżach - ale zawsze tam, gdzie sprzedawany przez Ciebie produkt lub wykonywana usługa ma mieć walory wizualne, zdecydowanie warto pokazać swoje portfolio!


Nieodzowne jest to przede wszystkim w branży beauty, np.:

• na stronie www salonu fryzjerskiego warto pokazać przykładowe fryzury, farbowania czy upięcia, 
• na stronie salonu manicure - najpopularniejsze kolory i zdobienia,
• na stronie promującej usługi stylistki lub makijażystki - przykładowe stylizacje lub makijaże, najlepiej z efektem przed / po.

Zdjęcia przykładowych realizacji świetnie sprawdzają się jednak również w innych branżach, np.:

• usługach remontowych,
• usługach stolarskich,
• usługach florystycznych.

5. Opinie klientów

Finger rating with neutral happy sad face icons by pressing yellow button on virtual interface. Customer satisfaction service quality online evaluation and survey. Neutral feedback concept.

To często pomijany, a bardzo ważny element: opinie klientów są fundamentem wizerunku firmy w sieci. Warto poświęcić osobną sekcję strony na komentarze i opinie od zadowolonych klientów - warto również na bieżąco monitorować przyrost i treść opinii na popularnych portalach (Google, Facebook itp.).


A co jeśli dopiero zaczynamy promowanie naszej firmy w internecie i na samym starcie nie mamy jeszcze żadnych opinii? Koniecznie sprawdźcie nasze porady dla początkujących w tym artykule blogowym.


A wszystkich, którzy chcieliby profesjonalnej porady dotyczącej zasad budowania strony internetowej dla małego biznesu, zapraszamy do kontaktu z nami. W Oxio mamy kilkunastoletnie doświadczenie w tworzeniu stron www od zera - chętnie doradzimy, stworzymy dedykowane treści i zaprojektujemy dla Twojego biznesu idealną stronę internetową!